Author: -Ainul Yaqin-
•17:47

Memulakan sebuah daerah blog yang dihadiahkan oleh anaknda. 4 bulan blog ini sepi tanpa sebarang entri.

Barangkali menunggu  si penciptanya jauh merantau melangkau benua, menjadikan ingatan dan kerinduan itu bakal ditampung dengan melayari blog ini sekerapnya.

AINUL YAQIN ...pemilihan nama adalah tribut buat diri sendiri, yang menggunakannya buat pertama kalinya ketika cerpen pertama, DAUN KERING GUGUR LAGI tersiar di majalah UMMI  pada Mei 1991. Ketika itu di tahun akhir USM

Ada nostalgia di situ.

 Biar lah ianya terus menjadi nama pena , maknanya indah bersirat penuh pengertian. Adapun saya ini sederhana saja dalam semua perkara, mudah mudahan nama pena ini pencetus pada semangat untuk memperbaiki diri luar dan dalam.
Lebih menjadi impian untuk mencapai tingkatan jiwa yang bertambah baik..bertambah baik dan bertambah hampir padaNya.

Tribut juga buat almarhum ayahnda ZR bin Lebai Ishak, bakat menulisnya allah izinkan tumpah meruah ke dalam diri. Kini mengalir kepada dua anakanda srikandi Irbid.

 Saya tidak sehebat mana tapi saya ingin penulisan itu menjadikan saya semakin cinta padaNya, terhadap kekasihNYa, kepada diri juga apalah salahnya sekira selautan kasih itu dapat dikongsi sama rata. Jika jalannya adalah dengan tinta penulisan.

Tidak seharipun yang berlalu tanpa saya tidak mendoakan dan mengenang kasih sayangnya dan bonda ,almarhummah KAMISAH PARMAN. Soalan ayahanda yang selalu membekas, menerbit rasa halus bersalah adalah bila saya akan memulakan penulisan.

Sekalung tribut buat anaknda THE PENCIL dan MAWAR PUTIH, ummi meraih kecintaan terhadap blog melalui NOKTAH BIDAYAH dan MIRACLEMUKMIN. Kalian adalah sebahagian nikmat Ilahi yang tak ternilai dalam kembara ummi di dunia ini.

Selaut kasih buat teman setia,  my bestfriend forever, MR bin Ibrahim menjadikan kehidupan singkat ini sangat bermakna, penuh keikhlasan, warna warna ketulusan, sangka baik segala yang indah alhamdullillah.

Juga pada Muhamad, Nurin, Alya dan Faheem...... lengkapnya 8/8 hati keluarga.

|
This entry was posted on 17:47 and is filed under . You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 feed. You can leave a response, or trackback from your own site.

1 comments:

On 6 September 2012 at 20:51 , nahmri. said...

Ummi...
Hammasah! (Semangat)